Fakturafrågor

Kontakta kundservice om du har frågor om innehållet och betalning av din faktura. Tänk på att ha fakturan till hands när du kontaktar oss.

Person som sitter vid ett skrivbord och pratar i telefon

Digital faktura

Härjedalens kommun har nu anslutit sig till digitala brevlådor vilket betyder att du som tidigare fått din faktura per post hädanefter kommer få din faktura digitalt, via till exempel Min Myndighetspost, Billo eller Kivra.

Om du inte önskar att få din faktura digitalt nästa gång måste du själv gå in och avanmäla det i din digitala brevlåda. Det är alltså inget vi kan hjälpa dig med.

Bräcke och Bergs kommuner är inte anslutna till digitala brevlådor.

E-faktura

Ta emot och betala räkningar som elektronisk faktura direkt i din internetbank. Enkelt då du slipper skriva långa OCR-nummer vid betalning.

Betalningsmottagare är den kommun som du har fastigheten i.

Information om e-faktura Bergs kommun Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster.

Information om e-faktura Härjedalens kommun Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster.

Frågor om påminnelse och inkasso

Vi fakturerar på uppdrag av Bergs, Bräcke och Härjedalens kommuner, vilka som samarbetar med inkassobolag. Om en faktura inte betalas lämnar kommunen över ärendet till sitt inkassobolag. Får du en faktura från ett inkassobolag är det till dem du betalar din skuld och vänder dig vid frågor.

Autogiro

Autogiro är ett bekvämt sätt att betala sina räkningar på och du slipper hålla ordning på förfallodatum.

Du hittar blanketterna för respektive kommun nedan.